Lis-2012

Luang Prabang – Jaskinia 1000 Budd

Wysiedliśmy z pozostałą ekipą backpakersów na jednej z głównych ulic Luang Prabang. Dzień chylił się już ku końcowi, ponieważ było już po zachodzie słońca, a my jak zawsze bez żadnego rekonesansu w mieście oraz bez pomysłu na guest house. W takich sytuacjach, gdy stoi się w większej grupie osób, szanse na znalezienie noclegu maleją ponieważ kto w szczycie sezonu będzie miał wolny Guest house?

LUANG PRABANG -

Luang Prabang z innej strony… dzikiej

Trzeba było się pożegnać ze swoimi towarzyszami podróży. Ktoś podjął temat czy widzimy się wieczorem na piwie, odpowiedziałem że tak, „za dwie godziny w tym samym miejscu”.

Ekipa pokiwała na „tak” i każdy życzył sobie powodzenia w szybkim znalezieniu pokoju i poszukiwania się rozpoczęły. Niestety nie były tak łatwe jak wcześniej, ponieważ pokoje w Luang Prabang czasem urządzone są w schowku pod schodami lub na tyłach garażu, który mieści się za czyimś domem.
Powiem Wam, że przez godzinę poszukiwań widziałem naprawdę dziwne pokoje, ale niestety zbyt późno dotarliśmy do Luang Prabang by znaleźć coś wolnego w normalnym hoteliku. Lecz po godzinie i 20 minutach, trafiliśmy w Jackpot i mieliśmy przytulny pokój w centrum miasta, który wynajęliśmy na 3 dni. Ogarnięcie się nie zajęło nam dużo czasu, chociaż Dawid nie wyglądał najlepiej – jego białka w oczach powoli stawały się coraz bardziej żółte, był zmęczony podróżą i non stop senny… Miał pierwsze objawy żółtaczki. Lecz takiego twardziela jak Dawid byle jaka choroba tropikalna nie pokona i udał się na piwo. Po dotarciu na miejsce okazało się, że brakuje tylko pary z Izraela, lecz za bardzo się tym nie przejmowaliśmy i udaliśmy się do najbliższego baru na jednej z głównych ulic. Kelner prócz podawanych kolejnych piw zaproponował nam zakup marihuany, po szybkiej wymianie zdań każdy stwierdził, że jest w końcu na wakacjach i zasługuje na Jointa. Ja wtedy zastanawiałem się czy w Laosie można trafić do więzienia za pale